5 błędów podczas diety LCHF [low carb błędy]

low carb błędy

Jestem na diecie low carb od miesiąca. Od tego czasu uważnie obserwuję swój organizm i czytam mnóstwo na temat tej diety. Pozwoliło mi to wypracować listę pięciu błędów, najczęściej spotykanych podczas low carbu. Zatem jeśli też ją stosujesz, a nie widzisz zadowalających efektów – to może być przyczyną.

Low carb błędy

  1. Jedzenie zbyt dużej liczby węglowodanów – czasem wydaje się, że nie je się wielu węgli, ale jak się to policzy, to dopiero wychodzą liczby! Przykładowo – duża pomarańcza – 20 g węglowodanów, 1 piwo – 20 g węglowodanów. Warto regularnie patrzeć na skład i sobie liczyć. To wejdzie w nawyk. I nie będzie tego problemu.
  2. Jedzenie produktów, które tylko udają, że nie mają węglowodanów, a tak naprawdę, są pełne cukrów – ukrytych pod inną nazwą. Unikaj więc wszystkich produktów, które promują się jako „niskowęglowodanowe” czy „bezcukrowe”. To tak, jak produkty light – niby mniej tłuszczu, ale jak się wgłębić w skład – okazuje się, że znacznie więcej cukru.
  3. Przekąski i dojadanie. Największy problem, z którym się zmagam. Wieczór, odpoczynek, relaks – aż się prosi o to, aby coś dziabnąć, podłubać, zjeść. Niestety. Za dużo bitej śmietany do deseru, mnóstwo serów do telewizora czy tony orzeszków – to nie pomoże w diecie. Jedz tylko wtedy, gdy jesteś głodny. Brzmi banalnie, nie? Podobnie jest z przepisami na desery low carb – no tak, zrobisz deser low carb – ale czy na pewno musisz go jeść?
  4. Niedobory soli w organizmie. Na prawo i lewo trąbi się o tym, że sól zabija i że powinno się ją ograniczać. To nie do końca prawda. Istnieją normy dotyczące soli i tego, ile jej przyjmować. Dla różnych typów ludzi – różne. Ale wracając – jedząc normalnie, nie będąc na diecie LCHF, to właśnie w tych produktach jest dużo soli – np. w słodyczach czy fast foodach, w chlebie, w makaronach itp. Rezygnując z tych posiłków – ograniczamy sobie mocno właśnie tę sól. I to może powodować bóle głowy, złe samopoczucie itp. Po prostu jedz jej więcej 🙂
  5. Strach przed tłuszczem. Standardowe podejście – ludzie myślą, że tłuszcz jest zły. Bezwarunkowo. A nie jest. Znów przywołam tę analogię – węglowodany i tłuszcze to nasze paliwo. Jeśli jednego brakuje – trzeba zwiększyć drugie.

A jakie są Twoim zdaniem błędy podczas stosowania diety low carb (low carb błędy)?