Low Carb High Fat – LCHF lista zakupów

LCHF lista zakupów

No to zaczynamy – oto LCHF lista zakupów. Jutro pierwszy dzień diety. Trzeba zrobić porządek w kuchni i w spiżarni. Co jest Ci potrzebne? A co trzeba wyrzucić? To w zasadzie proste. Poniżej lista zakupów. Pamiętaj też o zasadzie, że najlepiej kupować sprawdzone i zdrowe – wiadomo – warzywa prosto od rolnika, a mięso prosto ze wsi. 

LCHF lista zakupów

  • Mięso – kurczak, indyk, wieprzowina, wołowina – pod każdą postacią – mielone, steki, polędwiczki, filety itp.
  • Ryby – najlepiej te tłuste, bo są cennym źródłem kwasów Omega-3 – najlepiej – makrela, łosoś, tuńczyk, dorsz
  • Owoce morza – jeśli ktoś lubi, u mnie akurat z tym ciężko
  • Masło – najlepiej pozbądź się takich tłuszczy jak margaryna
  • Oliwa z oliwek, olej kokosowy (ten dobry!), smalec
  • Śmietana – każda – 12, 18 czy nawet 30%
  • Jogurty – tureckie, greckie, te tłustsze
  • Sery – tłuste twarogi, wiejskie, żółte, pleśniowe
  • Wędliny – jakiekolwiek, boczek też
  • Jajka – najlepiej te z wolnego wybiegu
  • Warzywa świeże – kapusta, kalafior, brukselka, brokuły, jarmuż, szpinak, cebula, papryka, pomidory, ogórki, rzodkiewki itp.
  • Warzywa mrożone – np. szpinak, brukselka, brokuły, mieszanki na patelnię
  • Grzyby – głównie pieczarki
  • Awokado
  • Orzechy – nerkowce, włoskie, pistacje itp.
  • Majonez
  • Wszelkie przyprawy

Co jeszcze byś dodał? Uzupełnijmy tę listę wspólnie 🙂