Dlaczego Low Carb High Fat jest idealną dietą?

olive-oil-1412361_960_720

Jest dużo kontrowersji w diecie LCHF – ludzie mówią – „jeść tyle tłustych rzeczy i nadal chudnąć? To niemożliwe!”. Ja to tłumaczę tak – węglowodany i tłuszcze to paliwo dla naszego organizmu.

Normalnie, około 40-50% naszej diety stanowią węglowodany. Gdy obniża się je na przykład do 10%, to trzeba to w jakiś sposób zastąpić. I tłuszcz jest dla tego doskonały. Właśnie nie białko, bo jest w nim dużo laktozy, czyli właśnie „mlecznego” cukru. Dlatego białko jak najbardziej na takiej diecie należy stosować, ale nie można z nim przesadzać.

Dalej Cię to nie przekonuje? To po prostu spróbuj. Daj sobie tydzień. Jeden głupi tydzień na przetestowanie Low Carb High Fat. I wtedy się przekonasz.

Dlaczego to dieta idealna?

Bo nigdy nie jesteś głodny. Jesz tyle, ile potrzebujesz i wtedy, kiedy potrzebujesz. Nie ma tu żadnej filozofii. W końcu Twoje życie przestaje się kręcić wokół jedzenia. Myślisz o nim, jak jesteś głodny i sięgasz po nie.

Nie tak, jak na zwykłych redukcyjnych dietach niskokalorycznych. Nie wiem, jak Ty, ale ja zawsze byłam na nich głodna – pobudka – nie miałam apetytu, ale wszyscy dookoła kazali jeść śniadanie, bo „to najważniejszy posiłek dnia”. Potem – o 9-10 już byłam głodna. Jadłam – serek/jogurt/owoc. O 12-13 znów byłam głodna! Lunch – zupka – która tak naprawdę syciła przez godzinkę. Potem pędem do domu ugotować obiad, bo umierałam z głodu. O 17 posiłek. I potem znów – pilnować się i jeść kolację? Ale jak nie jestem głodna, to po co?

Miałam dość takich diet. Takich naprawdę bardzo restrykcyjnych.

Low Carb jest dla Ciebie restrykcyjna? Być może na początku, przez parę dni. Aż nauczysz się zamienić klasyczne kanapki na pszennym lub żytnim chlebie na niskowęglowodanowe, samodzielnie upieczone pieczywo, jajecznicę, jajka na miękko, omlety, parówki, pastę z makreli itp. tu jest wielki wybór – ale jednak śniadanie moim zdaniem najtrudniej dostosować.

Z obiadami nie ma problemu – zamiast ziemniaków, kaszy, makaronów czy ryżu – warzywa – puree z kalafiora, z dyni, z brokułów, frytki z kalarepy, cukinii, marchewek itp.

Z lunchem też nie ma – po prostu zrób zupę 🙂

Dlatego właśnie low carb to dieta idealna – bo jest prosta i nie jest się głodnym.