Burger wołowy z oscypkiem i sałatką [Burgery LCHF]

burgery lchf

Kolejny przepis na smakowity obiad. Uwielbiam burgery – i trudno mi się bez nich obyć, ale niestety – żadne pieczywo low carb nie zastąpi pysznych, chrupiących bułek. Próbowałam, ale na razie odpuszczam. Dziś przygotowałam prosty i szybki obiad – ze wszystkim, co powinien burger mieć, ale bez bułki 🙂 Zatem oto burgery LCHF.

Burgery LCHF – składniki na 3 porcje

  • 400 g mięsa mielonego wołowego z Sokołowa (bardzo ważne jest to, by sprawdzać skład – musi być min 90% mięsa! Wszelkie garmażeryjne czy mieszane z drobiem – to odpada.
  • Oliwa do smażenia
  • 3 Oscypki lub po prostu serki tego typu. Dostępne w Biedronce.
  • Mix sałat
  • Pomidor malinowy
  • 1 mały ogórek
  • pół cebuli
  • sól, pieprz, oliwa do sałatki, pół łyżeczki maggi

Burgery LCHF – wykonanie

  1. Mięso wyjmujemy z lodówki jakieś 10 min wcześniej. Przekładamy do miski, doprawiamy maggi, solą i pieprzem i formujemy 3 kotlety. Odkładamy na 5-10 min i smażymy 5-10 min w zależności od upodobań stopnia usmażenia mięsa. Opcjonalnie dokładamy tłuszczu do smażenia.
  2. Oscypki pakujemy oddzielnie w folię aluminiową i dorzucamy do burgerów. Sprawdzamy miękkość serków, gdy są gotowe, zdejmujemy je i rozwijamy z folii.
  3. Mix sałat wsypujemy do miski, dokrajamy pomidora, ogórka i cebulę. Przygotowujemy sos – 1 łyżka oliwy, sól, pieprz, maggi –> i przed podaniem dodajemy do sałatki.
  4. Wykładamy na talerz mięso, ser i sałatkę.

Smacznego!