10 przykazań osób na diecie Low Carb

10-przykazan

Będąc na diecie low carb, trzeba nauczyć się przestrzegać pewnych reguł. Gdy wejdą w krew, dieta ta będzie tak intuicyjna, że na co dzień nie będziesz się zastanawiać nad tym, by jej przestrzegać. Po prostu będziesz to robić.

Poniżej znajdziesz listę 10 przykazań osób na diecie Low Carb.

  1. Jedz – warzywa rosnące nad ziemią bez ograniczeń, te rosnące w ziemi czasem rozsądnie, mięso (tłuste i chude), nabiał i ryby.
  2. Unikaj – makaronów, pieczywa, ryżu, kaszy, ziemniaków, soków, napojów gazowanych.
  3. Pamiętaj, że owoce to mnóstwo cukrów prostych – traktuj je jako naturalne słodycze. Jeśli musisz, sięgaj po te, które mają mniej cukrów – jagody, maliny, truskawki.
  4. Nie zwracaj uwagi na kalorie, nie licz ich. Jedz wtedy, gdy jesteś głodny, tak długo, aż się najesz. Dzięki zwiększonej dawce tłuszczu w Twojej diecie, będziesz dłużej syty, a co za tym idzie, docelowo i tak zjesz mniej kalorii.
  5. Jeśli musisz podjadać – sięgaj po orzechy czy pokrojone w paseczki warzywa, np. marchewkę.
  6. Nie kupuj słodyczy oraz opróżnij dom ze wszystkich. My, ludzie, już tak mamy, że jak coś jest – to to zjemy. No to niech nie będzie.
  7. Zrezygnuj z napojów słodzonych słodzikami. Przede wszystkim ciągle przypominają nam o słodkich smakach, a poza tym, czasem oszukują organizm, który myśli, że spożywasz cukier. Trudniej przez nie schudnąć.
  8. Zapomnij o 5 posiłkach dziennie. Jedz wtedy, gdy jesteś głodny. Nie dokładaj posiłków tylko dlatego, że tak „każą”.
  9. Unikaj produktów light. To pic na wodę. Może być mniej tłuszczu – będzie więcej cukru. Może być mniej cukru – ale będzie więcej… cukru – ale pod inną nazwą, lub ukrytego. Nie ma sensu.
  10. Nie bój się tłuszczu! Pomyśl w ten sposób – cukier i tłuszcz to nasze paliwo. Ograniczając jedno, chociaż częściowo musisz je zastąpić.

Pewnie tych przepisów mogłoby być znacznie więcej, ale to zostawmy to sobie na później.